Nieuw bij Aiki Budo Centrum Kops: Judo in de Zorg

alt

Bij het begin van het nieuwe schoolseizoen zijn er speciale judolessen gestart bij ABC Kops in IJmuiden voor kinderen uit het speciaal onderwijs. Vanwege hun beperking hebben zij meer aandacht nodig dan zij in reguliere lessen kunnen krijgen.

Voor wie?
In het bestaande groepje zitten kinderen met Autisme, ADHD en Downsyndroom. De kinderen komen voornamelijk uit de gemeentes Velsen en Haarlem. In de groepjes zitten maximaal 12 kinderen.

Therapie?
Judo is geen therapie, maar heeft wel vaak een therapeutisch effect op kinderen met gedragsproblemen. De zorg om met het lichaam van elkaar om te gaan bij het stoeien, vereist een bepaalde verantwoordelijkheid, discipline en oplettendheid, waardoor samenwerking en respect voor elkaar een logisch gevolg zijn.

Het team
Het werken met zorgkinderen vereist vakkundige ervaring en deze kinderen zijn daarom bij ABC Kops in goede handen. Eigenaar Jos Kops en zijn dochter Gwen hebben het vorige seizoen een applicatiecursus Judoleraar in de Zorg gedaan bij de Judo Bond Nederland. Jesse Thörig is net geslaagd voor het Cios met Aangepast Sporten als hoofdvak en Wouter Rill is net geslaagd als fysiotherapeut. Een professioneel team dat met hart en ziel uw eventuele zorgkinderen graag wil begeleiden. Een keertje kijken en/of een gratis proefles is altijd mogelijk.

Voor meer informatie belt u met Jos Kops: 06-43250737