Op vrijdag 25 juni van 10.00 tot 12.00 uur is er een inloopochtend in het AIC Amsterdam (Autisme Informatie Centrum) voor mensen die betrokken zijn bij iemand met een autistische stoornis of zelf een autistische stoornis hebben.
De korte films “Een zinnenprikkelend leven” en “Een verrassend begin” die betrekking hebben op opgroeien en leven met autisme, worden gedraaid.

Daarna is er gelegenheid om te praten over de films die genoeg gespreksstof bieden. U kunt kennismaken met de vrijwilligers van het AIC, die allen eveneens persoonlijk bij autisme betrokken zijn. We hopen dat veel lotgenoten komen kijken naar de films en meepraten over onderwerpen als onderwijs, vakantie, hobby's, en contacten met de omgeving/buitenwereld.

U bent van harte welkom vanaf 9.45 uur in het Amsterdamse AIC.  Er wordt voor gratis koffie en thee gezorgd. De inloopochtend is vrij toegankelijk.

Locatie:  AIC Amsterdam, Vlaardingenlaan 1, 1059 GL Amsterdam,
in het gebouw van MEE Amstel en Zaan.

Bereikbaarheid met het openbaar vervoer: Bus 62 en 145. Halte Naaldwijkstraat aan de Vlaardingenlaan. Tram 2: Halte Hoofddorpplein (ongeveer 10 minuten lopen).  Metrolijn 50:  halte Henk Sneevlietweg. Uitgang Vlaardingenlaan: (ongeveer 10 minuten lopen).
___________________________________________________________________________

Het AIC is een informatie- en documentatiecentrum voor mensen met autisme, hun partners, familie of andere betrokkenen en een onderdeel van de Nederlandse Vereniging van Autisme (NVA).
In het centrum ontmoet u vrijwilligers die allen ervaringsdeskundigen zijn. Zij bieden een luisterend oor en/ of zoeken mee naar antwoord op een vraag.
Het AIC Amsterdam is geopend op iedere vrijdagmiddag van 13.00-16.30 uur (behalve de schoolvakanties).
Meer informatie over autisme en autisme spectrum stoornissen (ASS) en het AIC: www.autismeinfocentrum.nl en op de website van de NVA: www.autisme.nl