Atletiekgroep voor kinderen met autisme.

Na de zomervakantie gaat in Wageningen een atletiekgroep voor kinderen met autisme van start.  Dit wordt georganiseerd door de atletiekverenigingen Pallas ’67 (Wageningen) en Arena Atletiek (Rhenen).

De atletiekgroep is bedoeld voor kinderen van 8 tot en met 12 jaar met een vorm van autisme (niet in combinatie met een verstandelijke beperking). Er kunnen maximaal 10 kinderen meedoen in de atletiekgroep. De trainingen zijn afgestemd op kinderen met autisme,onder andere door een vaste structuur en persoonlijke begeleiding. Plezier en sporten staat voorop, daarnaast zal er ook aandacht besteed worden aan sociale vaardigheden.

De trainingen zijn op donderdagmiddag op de atletiekbaan van sportcomplex De Bongerd in Wageningen. De eerste training is op donderdag 25 augustus. Vanaf oktober wordt er binnen getraind, waarschijnlijk op vrijdag in een sportzaal in Rhenen.

Er wordt gestart met 12 trainingen. De kosten hiervoor zijn € 85 per deelnemer.

Als iedereen enthousiast is, zal de groep na deze trainingen doorgaan. De kinderen kunnen dan tot april binnen trainen. In april zijn de trainingen weer buiten op de atletiekbaan.

Voor meer informatie en inschrijven kunt u contact opnemen met Frans Janssen (tel. 06-33107241/ e-mail Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. ) of Anika van Gooswilligen (tel. 06-10082352/ e-mail Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. ).

www.arena-atletiek.nl

www.pallas67.nl